دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لیگ برتر فوتبال| عبور از پیکان لازمه احیای پرسپولیس/ گل‌گهر در صدد بازپس‌گیری صدر جدول

روز دوم هفته دهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدارهای جذابی در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود.
کد خبر : 628085
دیدار تیم‌های پرسپولیس و هوادار



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۷ دیدار به پایان خواهد رسید. جدال تیم‌های مدعی چون پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد.


تراکتور - نفت مسجدسلیمان


زونیمیر سولدو شروع نسبتاً خوبی با تراکتور داشت و در سه بازی ابتدایی بدون آنکه دروازه تیمش باز شود موفق به کسب ۵ امتیاز شد اما دو بازی اخیر با شکست برای سرخ‌پوشان تبریز به پایان رسیده تا این تیم با ۸ امتیاز در رتبه دوازدهم قرار بگیرد. در آن سوی زمین، فراز کمالوند که سابقه مربیگری در تراکتور را در کارنامه دارد با نفت مسجدسلیمان عملکرد جالبی نداشته و تیمش با ۷ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد. این دیدار حکم ۶ امتیازی برای هر دو تیم دارد و برنده مسابقه تا حدود زیادی از بحران خارج می‌شود.


ذوب‌آهن - هوادار


سبزپوشان سیر صعودی ابتدای فصل را ندارند و به همین دلیل از نیمه بالایی جدول خارج شده‌اند. ذوب‌آهن با ۱۱ امتیاز در رتبه نهم است و اگر بار دیگر با پیروزی بیگانه باشد بیش از پیش فرصت حضور در میان مدعیان را از دست می‌دهد. در آن سوی زمین هوادار که با ۶ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار دارد برای آنکه از منطقه سقوط خارج شود باید در اصفهان دست به کار بزرگی بزند و برنده شود. شاگردان رضا عنایتی هفته قبل موفق شدند در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس امتیاز بگیرند و امروز به دنبال کسب حداقل امتیاز هستند. البته اگر ذوب‌آهن روز بدی داشته باشد هوادار به دنبال کسب ۳ امتیاز است.


پیکان - پرسپولیس


سرخ‌پوشان هنوز با شرایط آرمانی فصول گذشته فاصله دارند و برای آنکه وضعیت خوبی پیدا کنند باید در ورزشگاه دستگردی تهران مقابل خودروسازان برنده شوند. پیکان در این فصل شروع جالبی داشت و در پایان هفته چهارم ۱۰ امتیاز داشت اما در پنج بازی بعدی تنها ۲ امتیاز گرفت تا با ۱۲ امتیاز به رده هشتم سقوط کند و اگر تغییری در تیم مجتبی حسینی شکل نگیرد، این تیم رده‌های پایین‌تر را هم تجربه می‌کند. مهدی ترابی و احسان پهلوان غایبان یحیی گل‌محمدی در بازی امروز است و پرسپولیس در غیاب این نفرات باید برنده شود تا از ریتم تساوی که در دو بازی اخیر درگیر آن شده، خارج شود. پرسپولیس که با ۱۶ امتیاز در رتبه پنجم جای دارد حداکثر تلاش خود را می‌کند تا همچون فصول قبل در دور پیروزی قرار بگیرد. جنگ اندیشه‌های یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی که زمانی در یک کادرفنی حضور داشتند در نوع خود جالب است.




بیشتر بخوانید:





فجرسپاسی شیراز – مس رفسنجان


شاگردان علی‌اصغر کلانتری با ۹ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارند و به دنبال آن هستند تا در این بازی خانگی مقابل مس رفسنجان برنده شوند. تیمی که با کسب چهار پیروزی متوالی ۱۷ امتیازی شده و در رتبه پنجم جدول رده‌بندی ایستاده است. محمد ربیعی امید زیادی دارد تا تیمش در ورزشگاه حافظیه شیراز برنده شود و سیر صعودی خود را ادامه دهد. فجرسپاسی هم نمی‌خواهد درجا بزند و این بار در خانه هدفی جز کسب پیروزی ندارد تا بتواند از جمع تیم‌های در خطر سقوط فاصله بگیرد و با آرامش بیشتری در بازی‌های بعدی به مصاف حریفان برود.


نساجی مازندران – آلومینیوم اراک


رسول خطیبی آلومینیوم را در جمع مدعیان حفظ کرده و با توجه به شکست سپاهان مقابل استقلال این فرصت را دارد تا در صورت کسب پیروزی خارج از خانه و به شرط توقف گل‌گهر سیرجان در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. اگرچه در صورت برتری نماینده سیرجان هم این تیم می‌تواند در رتبه دوم قرار بگیرد. در سمت مقابل ساکت الهامی در دو هفته اخیر نتایج قابل قبولی با نساجی کسب کرده تا تیمش با ۱۰ امتیاز در رتبه دهم جای بگیرد. مهم‌ترین مشکل بازیکنان نساجی در این مسابقه، عبور از مستحکم‌ترین خط دفاعی لیگ برتر است، آلومینیوم در ۹ بازی این فصل خود تنها یک گل خورده و یکی از سه تیم بدون شکست این فصل محسوب می‌شود.


صنعت نفت آبادان – پدیده مشهد


علیرضا منصوریان تنها یک پیروزی در ۹ بازی برای صنعت نفت به ارمغان آورده و تیمش با ۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم است. در مقابل پدیده تنها ۲ امتیاز گرفته و قعرنشین است. هر دو تیم برای خروج موقت از بحران نیاز به کسب پیروزی دارند و بخت نماینده آبادان بیشتر است. پدیده در همان اوایل فصل رضا مهاجری را به خاطر اختلافاتی که با مدیریت داشت از سرمربیگری برکنار کرد و اکبر میثاقیان روی نیمکت این تیم نشست اما هفته گذشته نیز میثاقیان برکنار شد تا این تیم سید داود سید عباسی را به صورت موقت در جایگاه سرمربی قرار دهد.


گل‌گهر سیرجان – فولاد خوزستان


نماینده سیرجان برای آنکه به صدر جدول بازگردد باید مقابل فولاد خوزستان برنده شود. امیر قلعه‌نویی تلاش زیادی کرده تا گل‌گهر را موفق کند و تا اینجا کارنامه خوبی داشته است. در مقابل جواد نکونام تلاش خواهد کرد تا تیمش را در خارج از خانه به نتیجه مطلوبی برساند. گل‌گهر با ۱۹ امتیاز دوم است و فولاد با ۱۳ امتیاز در رتبه هفتم ایستاده است. برتری فولاد این تیم را به صدر جدول می‌رساند و فولاد را به کورس قهرمانی نزدیک می‌کند. جنگ اندیشه‌های قلعه‌نویی و نکونام بسیار زیبا خواهد شد چون این دو زمانی در استقلال سرمربی و کاپیتان تیم بودند و می‌توان این بازی را نبرد استاد و شاگرد دانست.


برنامه بازی‌ها و اسامی داوران هفته دهم به شرح زیر است:


*چهارشنبه ۲۴ آذر


تراکتور تبریز نفت مسجدسلیمان ساعت ۱۵


مهدی سید علی – حسن انتظاری – علی رعیت – وحید زمانی ناظر: محمدرضا فلاح


ذوب‌آهن اصفهان – هوادار تهران ساعت ۱۵


پیام حیدری – آرمان اسعدی – مهدی سیفی – ابوالفضل گرجی ناظر: علیرضا کهوری


فجرسپاسی شیراز – مس رفسنجان ساعت ۱۵


علی اصغر مومنی – ولی کاوسی – محسن بابایی – پیمان فرخی مهر ناظر: ابوطالب طاهریان


نساجی مازندران – آلومینیوم اراک ساعت ۱۵


محمدحسین زاهدی فرد – حسین مرادی – یوسف مغروری – مهدی مرجانزاده ناظر: حاتم بک پور


پیکان – پرسپولیس ساعت ۱۶


سید رضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – جواد رحیم زاده ناظر: علیرضا یزدانی


صنعت نفت آبادان پدیده مشهد ساعت ۱۶


وحید کاظمی – مهدی شفیعی – بهزاد پناهی – حسین زمانی ناظر: حسین خانبان


گل‌گهر سیرجان فولاد خوزستان ساعت ۱۷


حمید حاج ملک – قهرمان نجفی – فرزاد بهرامی – میثم حیدری ناظر: بهرام مهرپیما


لیگ برتر فوتبال| عبور از پیکان لازمه احیای پرسپولیس/ گل‌گهر در صدد بازپس‌گیری صدر جدول


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته